ISO 9001:2015 - Poradenství, audity
Systém managementu kvality
Systém řízení kvality se stává nezbytnou součástí řízení každé úspěšné společnosti a týká se všech jejich oblastí: obchodu, plánování, výroby, distribuce, personalistiky, ekonomiky,... Specifikuje požadavky na systém managementu kvaity pro organizace, které potřebují prokázat svoji schopnost plnit požadavky zákazníka a požadavky předpisů na produkt (výrobek, službu) a chtějí zvyšovat spokojenost zákazníka efektivní aplikací systému a neustálým zlepšováním.
Náročnost zavádění systému managementu kvality závisí na úrovni stávajícího systému řízení, velikosti organizace, na schopnosti zaměstnanců vnímat a realizovat potřebné změny a především na míře podpory celého projektu vedením společnosti.
Vybudování systémů řízení kvality může představovat poměrně náročný proces a trvale zasahuje do řízení společnosti, vede k systematickému a jasnému řízení organizace s cílem neustálého zlepšování výkonnosti organizace.
Základní normy
ISO 9001:2015
ČSN EN ISO 9001:2016 ( český překlad normy) Systemy managementu kvality – Požadavky
ČSN EN ISO 9000 Systémy managementu kvality – Základy, zásady a slovník
ČSN EN ISO 9004 Řízení udržitelného úspěchu organizace – Přístup managementu kvality
ČSN EN ISO 19011 Směrnice pro auditování systému managementu
Přínosy zavedení
Vhodně aplikovaný systém managementu kvality může organizaci pomoci ve:
- zvyšování spokojenosti zákazníků
- zlepšení postavení společnosti na trhu, zvýšení důvěryhodnosti
- zavedení řádu v organizaci, snížení výskytu zmetků a neshod
- posílit důvěru a vztahů mezi organizací a zákazníkem
- vytvořit základ pro neustálé zlepšování systému managementu v organizaci
- přístup k rozhodování zakládající se na faktech (rozhodování na základě logické analýzy dat a informací)
- vzájemně prospěšné dodavatelské vazby (zajistit pro dodavatele i odběratele optimální výsledky)
Metodika zavádění systému řízení kvality
Respektujeme jedinečnost každého zákazníka a proto metodiku zavádění systému řízení kvality ve společnosti navrhujeme po uvodním jednání s vedením společnosti a analýze procesů probíhajících ve společnosti. Vše navrhujeme dle individuálních potřeb zákazníka.