ISO 14001:2015 - Poradenství, audity
Systém environmentálního managementu (EMS)
Systému environmentálního managementu identifikuje a řídí procesy ochrany životního prostředí a prevenci znečišťování, v rovnováze se sociálními a ekonomickými potřebami ve všech aspektech podnikatelské činnosti.
Jsou brány v úvahu požadavky právních předpisů, identifikovány významné environmentální aspekty a možné dopady činnosti organizace na životní prostředí.
Základní normy
ISO 14001:2015
ČSN EN ISO 14001:2016 Systémy environmentálního managementu – Požadavky s návodem pro použití
ČSN EN ISO 14004 Systémy environmentálního managementu – Všeobecná směrnice k zásadám, systémům a podpůrným metodám
ČSN EN ISO 14005 Systémy environmentálního managementu - Směrnice pro fázovou implementaci systému evironmentálního managementu včetně používání hodnocení environmentální výkonnosti
ČSN EN ISO 14020 Environmentální značky a prohlášení – Obecné zásady
ČSN EN ISO 14031 Senvironmentální managementu – Hodnocení environmentální výkonnosti – Směrnice
ČSN EN ISO 14050 Senvironmentální managementu – Slovník
ČSN EN ISO 19011 Směrnice pro auditování systému managementu
Přínosy zavedení
- soulad s legislativními předpisy - chrání před případnými pokutami
- konkurenční výhoda (zlepšení image a vztahů s veřejností, snazší jednání s bankami, marketingový nástroj)
- snížení rizik (existující rizika mít pod kontrolou, zvýšit povědomí zaměstnanců, snižovat budoucí zatížení)
- úspora nákladů (vyloučení pokut, snížení nákladů na vstupy, nižší pojistné).
- zvýšení podnikatelské důvěryhodnosti pro investory, banky a pojišťovny (nižší úroky, pojistné).
- rozšíření možností v exportní oblasti a v oblasti státních zakázek a podpor podnikání.
Metodika zavádění systému řízení ochrany životního prostředí
Respektujeme jedinečnost každého zákazníka a proto metodiku zavádění systému řízení ochrany životního prostředí ve společnosti navrhujeme po uvodním jednání s vedením společnosti a analýze procesů probíhajících ve společnosti. Vše navrhujeme dle individuálních potřeb zákazníka.